tiistai 28. helmikuuta 2017

Turun viikonloppu osa 2

Lauantai 11. helmikuuta

Herättiin klo. 07:00 aamiaiselle, aamiaisen jälkeen valmistauduttiin uuteen päivään. Poikaystäväni lähtikin jo samantien kohti Kärsämäkeä. Minä tapaisin vasta klo. 12:00 kummitätini. Sitä ennen siirtelin kuvia kännykästä läppärilleni ja tein ensimmäistä Turku postausta valmiiksi. Oli hyvä idea ottaa oma kannettava mukaan, koska pystyin tekemään blogiini postauksia luonnoksina, joita sitten jatkaisin.

Kummini laittelikin minulle viestiä, että odottelee hotellin edessä. Laitoin takkia niskaan ja kengät jalkaan. Kaivoin avainkortin lompakosta, jolla hissin saisi liikkumaan. Halattiin kummin kanssa, ei oltu nähty pitkään aikaan. Siitä sitten jatkettiin Hansakortteliin kahville. Syötiin sitruunatorttupuoliksi, jossa päällä oli marenkia. Kerroin kuulumisiani mitä teen tällä hetkellä. Kyselin myös kaikenlaista ja kysyin, missä hänen tyttärensä asuu Turussa. Äidiltäni kuulin, ettei hän enään asu Raumalla, missä hän oli opiskelemassa. Kahvittelun jälkeen jatkettiin matkaa. Käytiin vegekaupassa, josta ostin kikhernenuudeleita. Käveltiin Aurajoen rantaa ja kummini suositteli rannassa sijaitsevaa ruokapaikkaa nimeltä Niska sieltä saa todella hyvää pizzaa. Kierrettiin kortteli ja pian oltiinkin jo takaisin hotellilla.  Lupasin ilmoitella illalla, jos tavattaisiin jo illalla poikaystäväni kanssa.

Olin sopinut näkeväni kummini tytön, joka on myös ystäväni kahvilla hänen ja hänen itävaltalaisen poikaystävänsä luona. Emme olleet sopineet tarkkaa kellon aikaa tapaamiselle, kun klo. 14:00 jälkeen. Ystäväni laittelikin viestiä, juuri kun olin lähdössä lounaalle. Vastasin hänelle, että soitan hänelle kun olen syönyt. Pian hän tuli autolla minua torille vastaan. Pian olinkin hänen tilavassa yksiössää ja tapasin hänen poikaystävänsä ensimmäistä kertaa. Juteltiin niitä näitä, kun katsoin kelloa ja huomasin, poikaystäväni palanneen kurssilta. oitin hänelle ja ehdotin, että menisimme syömään Niskaan. Sain kaveriltani kyydin hotellillemme ja kävin huoneessame vaihtamassa paitaa ja freesautumassa. Lähdettiin kävelemään kohti Aurajokea ja pian Niska niminen ravintola tuli vastaan. Kaikki pöydät olivat varattuja, mutta yhdessä oli varaus klo. 19:30, joten meillä oli n. tunti aikaa syödä. Saatiin molemmat tilaamamme pizzat. Pizzat olivat oikein hyviä, mutta omani oli tylsä, koska täytteitä ei ollut paljon, enkä halunnut tilata pizzaa, joka sisälsi lihaa.

Syötyämme lähdimme talsimaan kohti hotelliamme, ja valmistauduttiin seuraavaan päivään.