maanantai 15. elokuuta 2016

Mökkeilyä

4-6.8.2016

Pahoittelut blogihiljaisuudesta en vain ole saanut aikaiseksi kirjoittaa tänne mitään, mutta jos nyt ryhdistäytyisin.

Minä ja avopuolisomme menimme elokuun alussa vanhempieni mökille Härskiänsaareen. Ennen lähtöpäivää yövyimme puolison vanhempien luona Klaukkalassa. Jossa nähtiin mm. siili pääsin leikkipuistoon leikkimään. Tässä muutama kuva.














Torstai aamuna lähdettiin kohti vanhempieni mökkiä Härskiänsaarella. Käännyttiin vahingossa Kotkan suuntaan, niin tuli vähän pitempi reissu. Mutta päästiin kun päästiinki takaisin perille. Vastassa odotti äiti ja isäni ja Labbis Molly, joka li saanut 10 pv lääkekuurin yskän takia. Heti perille päästyämme alkoi satamaan rankasti vettä. Pääsimme onneksi sisään ennen kuin kastuisimme litimäriksi. Äiti oli tekemässä Raparperitrifleä, kun toivoin sitä saavani. Trifle on vaan niin taivaallisen hyvää. Nam.








Perjantai aamuna nukutti ja avomieheni kertoi lähtevänsä sienimetsään vanhemieni kanssa. Nousin pian hänen lähtönsä jälkeen sängystä ja menin aamupalle. Minulle oli jätetty puuroa kattilaan, mutta kylmä puuro ei houkutellut. Tein itselleni smoothien tuoreista mustikoista ja banaanista ja leipää. Pian vanhempani ja avokkini palasivat ison kanttarelli saaliin kanssa. Isäni jo suunnitteli, että he tekisivät sienipiirakan.

Päivällä pidimme Mölkkyturnauksen. Isä voitti äiti tuli toiseksi minä kolmanneksi ja lopun arvaatte. Minulla ei nuo heitot oikein osuneet yksiin, mutta sentään en tippunut pisteissä nollille. Oli mukava pelata tuon pelin voisi hankkia kotiin Helsinkiinkin.



Sienipiirakka oli erittäin hyvää. Olin tilannut myös lettuja, kun keran mökillä olin niin pitihn niitäkin saada. Viimeinen kermapurkki meni piirakkaa, niin oli tyttyminen vatkautuvaan vaniljavaahtoon. Kyllä se kelpasi ja muutama lettu tuli syötyä. Loput säästyivät seuraavalle päivälle.

Lauantaina siivoilimme ja pakkailimme kimpsut ja kampsut ja suuntasimme kohti Hyvinkäätä. Sunnuntaina minä äitini ja siskoni lähtisimme Tampereelle. Hyvinkäällä purimme auton ja haimme siskoni mukaan kanssamme Obelixiin syömään. Iltapäivällä avokki lähti palauttamaan lainassa ollutta autoa Klaukkalaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti