maanantai 30. kesäkuuta 2014

Kroatia Trogir 25.6.2014

Heräsimme poikaystäväni kanssa klo.  03:30, koska lentomme Munichiin lähti aikaisin aamulla. Saksan päässä vaihdoimme pienempään koneeseen, joka jatkaa matkaa Splitin lentokentälle Kroatiaan. Lentomatka meni mukavasti.

Hotellilla vaihdoimme kevyemmät vaatteet ja lähdimme kiertelemään Trogirin vanhaakaupunkia. Ylitimme pienen puusillan. Tälläinen näky odotti sillan toisella puolella.

Saatiin hotellilta kartta, jossa sataman vieressä oli paikka, jossa pitäisi olla jalkapallokenttä. Kävimme katsomassa, niin löysimme katsomon ja ruohokentän, mutta ei maaleja. Kentän laidalla oli hieno pylväsaitio
Kenttä oli reunustettu isoilla kivilaatoilla.

Kentän vieressä oli jonkinlainen linnoitus. Emme itse käyneet kiipeämässä portaita ylös, kun siitä olisi veloitettu maksua. Jossain kyltissä sanottiin kiipeäminen omalla vastuulla. Siitä voi sitten tehdä monta päätelmää mitä se tarkoittaa.

Lähdimme kävelemään satamakatua, jossa oli monta ravintolaa vierekkäin.

Toppi Vila
                                                     Kaulakoru Vila
                                                     Hame H&M
                                                     Kengät Aleksi13

Valittiin joku ravintola, johon mentiin syömään. Minä tilasin pastan ja poikaystäväni otti pizzan. Asiakaspalvelu oli todella huonoa. Pian alkoi satamaan rankasti ja varjojen väliin keääntyi vettä. Pian joku tarjoilija päästi vedet valumaan varjon välistä. Toiset asiakkaat vain nauroivat.  Siinä sitten sain vedet repulleni ja rynnättiin sisään. Oltiin keretty onneksi syömään loppuun. Pyydettiin lasku jota ei koskaan kuulunut. Pyysimme uudestaan laskua ja kohta ryntäsimme ulos vesisateeseen ja hotelillemme.

Sateen tauottua vaihdoimme farkut päälle ja lähdimme ruokakauppaan ostamaan vettä. Ostokset maksettuamme taivaalta satoi vettä kaatamalla ja tuli rakeitakin. Ihmiset kuvailivat kännyköillään myrkyä. Päätettiin hetken mielijohteesta lähteä juoksemaan takaisin hotelillemme. Kadut tulvivat. Minulla oli jalassa vain sandaalit. kahlattiin vedessä. Se oli kamalaa, mutta pääsimme jotenkuten hotelillemme. Äkkiä märät vaatteet pois ja suihkuun ja kuivaa ylle. Emme viitsineet enään lähteä ulos sinä päivänä.